Циљ: Подстицање развоја концентрације, припрема руке за писање, координација покрета- покретање руке и покретање зглобова. Учење употребе кашике, самопомоћ и самосталност.

Задатак: пресипање зрневља из једне чиније у другу

Материјал: две идентичне чиније са пасуљем или неким другим зрневљем

 

Презентација

Тацну пажљиво поставити на сто, чинију са напуњеним зрневљем ставити са леве стране.

  • Вежба: кашику ставити испред тацне, затим, узети са три прста десне руке, а чинију држати са три прста леве руке. Зрневље узети кашиком и пуну кашику изручити у десну чинију.
  • Вежбу извршити до самог краја, док сво зрневље  не изручимо у десну чинију, код задње, можемо се помоћи левом руком, мало нагнути леву чинију.
  • Кашику затим положити на тацну, када завршимо вежбу.

 

Даље вежбе могу се изводити и са различитим материјалима, од грубих до финијих, затим, материјла од густих до ретких, затим, пресипање у различите чиније. Као вежба диференцијације може бити : из једне веће чиније пресипати у 4 мање чиније и обрнуто, назад, опет пресипати из мањих у већу.

Можемо користити и пинцету за хватање предмета и постављање у другу чинију.

 

Пре 3 године, треба дати детету прилику да развије пинцета хват, у ту сврху могу се користити штипаљке.

Важни детаљи вежбе су да дете може јасно да чује звукове код пресипања, а затим, вежба може и да се усложњава, постављањем сложенијег захтева и дозирања кашиком.

Осећај самоконтроле се постиже када зрно падне на тацну.

Активност се односи на узраст око 2,5 године и такође се односи и на богаћење речника, коришћење речи кашика, чинија, шоља, дршка кашике, називи зрневља, пуно-празно, пажљиво, пазити.

Педагог Ивана Зорић